۱۳۸۸ شهریور ۳, سه‌شنبه


دختر سعید حجاریان:
دوست نزدیک سعید مرتضوی را وکیل پدرم کرده اند
زینب حجاریان، دختر سعید حجاریان عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت اسلامی ایران که پس از انتخابات دستگیر شد، می گوید وکیلی که قرار است روز سه شنبه (سوم شهریور) از پدرش در دادگاه دفاع کند "وکیل تعیینی" سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران و از دوستان نزدیک اوست.
برخی از رسانه های نزدیک به دولت ایران از جمله روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس اعلام کرده اند که غلامعلی ریاحی، وکیل آقای حجاریان با حضور در شعبه 15 دادگاه انقلاب از وکالت سعید حجاریان استعفا داده است.
آنطور که این منابع خبر داده اند، وکیل "تعیینی" آقای حجاریان، یعنی آقای صلاحی در جلسه روز سه شنبه دادگاه از او دفاع خواهد کرد.
زینب حجاریان در گفتگو با رادیو بی بی سی فارسی خبر استعفای غلامعلی ریاحی را کذب محض خواند.
او گفت که آقای ریاحی حدود 10 سال است که وکیل مدافع سعید حجاریان بوده است.
به گفته وی، خانواده حجاریان وکیل جدید را نمی شناسند و او را به عنوان وکیل مدافع سعید حجاریان قبول ندارند.
زینب حجاریان به بی بی سی گفت، با وجود اینکه غلامعلی ریاحی وکیل پدرش بوده، هیچگاه اجازه رؤیت پرونده سعید حجاریان به وی داده نشده است.
به گفته زینب حجاریان: "روز دوشنبه با آقای ریاحی تماس گرفته شد و به وی گفته شد که مدارک وکالت ایشان در پرونده نیست."
خانم حجاریان گفت غلامعلی ریاحی در این تماس تلفنی با سعید حجاریان نیز صحبت کرد و به آقای حجاریان گفت که به وی اجازه ملاقات با وی و نیز رؤیت پرونده اش داده نشده است.
او می گوید که آقای ریاحی تمام اقدامات قانونی لازم برای به عهده گرفتن دفاع از سعید حجاریان را انجام داده بود.
چهارمین جلسه محاکمه سعید حجاریان و تعدادی دیگر از بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران و معترضان به نتیجه این انتخابات قرار است که روز سه شنبه برگزار شود.

هیچ نظری موجود نیست: