۱۳۸۸ شهریور ۳, سه‌شنبه

دفاع تک تک اعضای حزب مشارکت از عملكرد پرافتخار 11 ساله خوداین نمايش رسوا برای مشروعیت بخشی به دولت برآمده از کودتا بود
جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه ای شدید الحن به کیفرخواست منتشره توسط عوامل کودتا و قرائت آن در بیدادگاههای نمایش اعتراض نمود.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:
بسم الله الرحمن الرحيم
چهارمین جلسه دادگاه بازداشت شدگان پس از انتخابات که صحنه ای ديگر از نمايش رسواي قلب واقعیت های انتخابات و تلاشی براي به فرجام رساندن سناريوي يكدست سازي قدرتِ غيرپاسخ گو و حاشيه ي امن سازي براي دولت غیر مشروع برآمده از آن بود،امروز برگزار شد.
آن چه در اين مسير و در اين دادگاه بيش از هر چيزي مشهوداست، فقدان ترتیبات حقوقی و قضایی و حاکمیت اراده سیاسی و تبلیغاتی بر روند دادگاه است . قابل پیش بینی بود که وقتی زندانیان پس از مدتها بیخبری از رخدادهای پس از انتخابات و فشارهای روانی بسیار برای پذیرش تحلیل های القائی و بعبارتی شکنجه سپید، یک راست از زندان به دادگاه آورده شوند از آنها نباید انتظار ارائه تحلیل های واقع بینانه داشت. نمونه این نوع دادگاهها در گذشته نیز سابقه داشته است و زندانیان پس از آزادی از آنچه در چنین دادگاههایی بر زبان رانده بوده اند متحیر و شرمسار عذرخواه دوستان و مردم شده اند.
البته به گمان ما ایرادی بر این عزیزان نیست چرا که آنان در شرایط آزاد، زندگی و عمر خویش را درپای تحلیل های واقع بینانه خود سپری کرده اند و آنچه امروز بر زبانشان جاری می شود به اراده و خواست آنها نیست، هر چند بر آن تأکیدهم بکنند. اگر چنین نبود چه داعیه ای هست که این عزیزان با چنین دیدگاههایی همچنان در سلول انفرادی و بی خبر از اخبار و حوادث بیرون از زندان نگاهداری شوند. ما همه مردم را که همچون ما از شنیدن این سخنان نا مأنوس در بهت فرو رفته اند به صبر و خویشتن داری فرا می خوانیم.
آنچه امروز شاهد آن هستیم فرو بستن چشم و گوش حاكمان بر انذارهاي دلسوزان و عقده گشايي از تمامي دوران اصلاحات و بزرگان آن است كه امروز بيش از هر زماني درستي و ضرورت به فرجام رسيدن اهداف آن که جنبشی عميق و اصيل بود آشکار شده است.كيفرخواست قرائت شده نه عليه متهمان حاضر در دادگاه كه عليه احزاب و گروه هائي بود كه سالهاست موي دماغ قدرتند. راست و دروغ هاي كنار هم چيده شده، همگي پاسخ هاي درخور دارند و اگر حاكمان اقتدارگرا صداقت دارند، اجازه دهند نه در پی دو ماه انفرادي و اعمال انواع فشارها و تضييقات و با وكيل تحمیلی بلكه در فضائي برابر و رسانه اي در برابر اتهامات عقيدتي و سياسي كه جاي طرح آنها نه در كيفرخواست بلكه در فضاي رسانه اي است، پاسخ خود را دريافت كنند.
چه كسي است كه سال ها سعيد حجاريان و كلام و ديدگاه هاي او را بشناسد و نفهمد كه اينهايي كه در دادگاه از سوي وي خوانده شد، نظرات او نيست؟ سعيد عزيز بزرگ منشانه خواسته تا بسياري از اهرم هاي فشار بر حزب و خانه اش جبهه مشاركت را به دوش بگيرد، حال آنكه تك تك اعضاي اين حزب سرافرازانه در كنار هم و در كنار او از عملكرد پرافتخار 11 ساله خود دفاع مي كنند.
اگر نبود اين عملكرد پرافتخار، كودتاچيان لازم نمی دیدند اين حزب را در سيبل اصلي اتهامات نارواي خود قرار دهند و چه نياز ی بود به اينكه در دادگاه مربوط به درگيري هاي پس از انتخابات، اسناد و تحلیل های داخلي حزب و مواضع برخي اعضا را درباره مسائل بدون ارتباط به دادگاه، چون مسئله هسته اي و غيره را به محاكمه بكشند.
جاي طرح اين بحث ها مگر در دادگاه است و آن هم دادگاهي مربوط به انتخابات و اعتراضات پس از آن؟ برای ما اينها نشان از درستي راهي است كه در آن گام نهاده ايم و به فضل خدا در آن استوارتر از پيش خواهيم قدم بر خواهیم داشت.در خاتمه ضمن محفوظ دانستن حق قانوني جبهه مشاركت ايران اسلامي براي پاسخگوئي به اتهامات وارده در كيفرخواست ارائه شده، يك بار ديگر به جريان حاكم هشدار مي دهيم كه به مسير قانون، عدالت و اخلاق بازگردند و از عقلاي موثر بر رفتار جريان حاكم مي خواهيم تا عواقب اين رفتار را به کسانی که مست قدرت خویشند گوشزد كنند.جبهه مشاركت ايران اسلامي

هیچ نظری موجود نیست: