۱۳۸۸ شهریور ۳, سه‌شنبه

سبزها بی‌تردید در راهپیمایی آخرین جمعه ماه رمضان حضور می‌یابند
امام‌جمعه‌ی روز قدس، هاشمی رفسنجانی است
روزنامه کیهان دیروز در واکنش به شایعات ناظر به حضور صدیقی به جای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه، از حضور هاشمی در نمازجمعه روز قدس خبر داد. همزمان سبزها نیز در حال مهیا شدن برای حضور در راهپیمایی این روز هستند و برخی فعالان شبکه‌های مجازی نیز امروز نوشته‌اند که پاسخ بیدادگاه امروز را در روز قدس خواهند داد.
به گزارش موج سبز آزادی، در حالی که با استقبال گسترده رسانه‌های اینترنتی و افکار عمومی، حضور سبزها در راهپیمایی روز قدس از هم‌کانون مشخص شده و همه منتظر اعلام نظر رهبران جنبش در خصوص چگونگی این حضور هستند، روزنامه کیهان نیز اعتراف کرد که اقامه نمازجمعه روز قدس با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است و کسی قرار نیست جایگزین او شود.
«موج سبز آزادی» پیش از این هم در پاسخ به ابراز نگرانی برخی فعالان فضای مجازی، گزارش داده بود که طبق روال چندین و چند ساله، آخرین نمازجمعه ماه مبارک رمضان که به عنوان روز قدس نامگذاری شده است، به امامت هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود و هر تلاشی از سوی کودتاگران برای تغییر این رویه جاری، هزینه‌های سنگینی در پی خواهد داشت.
حال به نظر می‌رسد محافل نزدیک به سران کودتا با مشاهده واکنش افکار عمومی به شایعه انتصاب صدیقی به جای هاشمی به عنوان امام‌جمعه موقت تهران، قصد تکذیب این جایگزینی را دارند؛ تا جایی که روزنامه کیهان همزمان ناگزیر شده به قطعیت حضور هاشمی در نمازجمعه روز قدس نیز اعتراف کند. این روزنامه نوشته است: «بنابر کسب اطلاع خبرنگار کیهان رئیس مجمع تشخیص مصلحت، روز قدس برای اقامه نمازجمعه تهران به دانشگاه تهران خواهد آمد.»
روز قدس، نامی است که امام خمینی برای آخرین جمعه ماه رمضان انتخاب کرد تا مسلمانان همه ساله در این روز برای اعتراض به جنایات دولت اسرائیل، تظاهرات و راهپیمایی کنند. اما امسال با توجه به جنایت‌های دولت کودتایی احمدی‌نژاد و متحدانش در نهادهای نظامی و انتظامی، معترضان تصمیم گرفته‌اند از فرصت راهپیمایی روز قدس برای اعتراض به رفتار اسرائیلی دولت ایران استفاده کنند.
به نظر می‌رسد که از هم‌اکنون قصد معترضان به کودتای انتخاباتی برای سبز کردن راهپیمایی روز قدس و تبدیل این راهپیمایی به یک اعتراض ملی علیه هرگونه خشونت و رفتار اسرائیلی قطعی شده و همانطور که «موج سبز آزادی» نیز در هجدهمین موج‌آفرینی خود بر آن تاکید دارد، تنها باید منتظر روزهای آخر بود و جزئیات را در آن روزها با توجه به موضع‌گیری رهبران جنبش سبز اعلام کرد.

هیچ نظری موجود نیست: