۱۳۸۸ شهریور ۴, چهارشنبه

بیانیهٔ جمعی‌ از بستگان اسرای سرافراز اصلاحات:

این دادگاه رسوا، بی اعتبار و فاقد هرگونه وجاهت شرعی و قانونی است
عده‌ای از خانواده‌های زندانیان سیاسی، با انتشار بیانیه‌ای خطاب به ملت ایران، برگزاری دادگاه نمایشی چهارم را که در راستای اعتبار بخشیدن به کودتای انتخاباتی بود را به شدت محکوم کردند و نسبت به این روند خطرناک هشدار دادند. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
بسم الله القاسم الجبارین
ملت آگاه و شریف ایران:
بیش از دو ماه از حضور حماسی شما در انتخابات ۲۲ خرداد می گذرد. با کمال تأسف انتخاباتی که می توانست بزرگترین فرصت در طول حیات سی ساله نظام جمهوری اسلامی باشد، به دست جریانی بی ریشه، مشکوک و تنگ نظر به خطرناکترین تهدید علیه جمهوریت و اسلامیت نظام تبدیل شد. جریان حاکم که روند انتخابات را به زیان خود می دید سعی کرد با تخلفات متعدد توسط نهادهای اجرایی و نظارتی و بسیج کردن تمام ارگانهای حاکمیت یکدست نتیجه انتخابات را به سود خود تغییر دهد. قطع خطوط تلفنی ستاد مهندس موسوی، قطع سرویس پیام کوتاه، حمله به سایتهای اینترنتی جریان اصلاح طلب، برگزاری مانور اقتدار در پایتخت در ساعت ۵ بعد از ظهر روز جمعه انتخابات و اعلام پیروزی فرد مورد نظر حاکمیت در رسانه های جریان کودتا همچون کیهان و سایت رجانیوز ساعاتی پیش از اتمام رای گیری حاکی از برنامه جریانی بود که چیزی فراتر از تصاحب کرسی ریاست جمهوری را دنبال می کرد.
متاسفانه پس از اعلام نتایج و اعتراضات میلیونی مردم در سراسر کشور فصل جدیدی از برخورد جناح اقتدارگرا با اصلاح طلبان طرفدار آقای موسوی و مردم معترض آغاز شد. بازداشت بی سابقه سران احزاب اصلاح طلب بدون ارائه حکم قانونی که بعضاً در نیمه شب و یا با ضرب و جرح و حمله وحشیانه به آنها همراه بود و سرکوب سبعانه مردم بی دفاع نشانگر تغییر مشی این جریان از حذف سیستماتیک جریان اصلاحات به حذف فیزیکی اصلاح طلبان از عرصه سیاسی کشور بود و در واقع نشان از اتخاذ سیاست «مشت آهنین» و «نصرت بالرعب» در میان سران جریان کودتا داشت. در راستای همین سیاست تظاهرات قانونی و مسالمت آمیز مردم که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی صورت گرفت به وحشیانه ترین شکل ممکن به خاک و خون کشیده شد و تعداد زیادی از جوانان برومند کشورمان به شهادت رسیدند و صدها نفر بازداشت شده و روانه بازداشتگاههای مخوفی چون کهریزک شدند که به حق می توان آنرا با زندانهای گوانتانامو، ابوغریب و زندانهای زمان آلمان نازی مقایسه کرد. متأسفانه جریان حاکم با علم به مخدوش بودن انتخابات برگزار شده به تمام تلاشهای ستاد آقای موسوی جهت رفع ابهام از انتخابات و راه حلهای بزرگانی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی و مراجع بزرگوار تقلید وقعی ننهاد و با یک بازشماری نمادین و رسوا بر خشم و نفرت عمومی افزود.
ملت شهید پرور، حق طلب و مبارز ایران! جریان کودتا ناامید از تلاشهای مذبوحانه اش جهت اقناع افکار عمومی از ماه گذشته پرده دیگری از سناریوی از پیش طراحی شده اش را آغاز نمود و آن برگزاری دادگاهی غیر قانونی با هدف انحراف افکار عمومی از بحث تقلب در انتخابات و کشتار و شکنجه های صورت گرفته و همچنین به خیال خود خدشه دار کردن وجهه جریان اصلاح طلبی نزد مردم بود.
دادگاهی قرون وسطایی و نمایشی که امروز پرده چهارم آن را شاهد بودیم و در آن شریفترین فرزندان این مرز و بوم، مبارزین دوران طاغوت، خانواده شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را به جرم اعتراض به تقلب در جریان انتخابات و هدایت اعتراضات و در حقیقت به جرم ایستادگی در مقابل سران حاکمیت یکدست محاکمه می کنند. دادگاهی که متهمان آن بیش از ۱۰ هفته است در زندانهای انفرادی تحت شدیدترین فشارها قرار دارند بدون اینکه دسترسی به وکیل و یا امکان ارتباط با دنیای خارج را داشته باشند. دادگاهی که در آن به طور همزمان صد نفر محاکمه می شوند با کیفر خواستی سیاسی و فاقد بار حقوقی که تنها تقلیدی است ناشیانه از سرمقالات بی مایه و مالیخولیایی روزنامه اقتدار گرای کیهان. دادگاهی که در آن بر خلاف نص صریح قانون و بر خلاف آنچه ارگان‌های کودتا یعنی‌ خبرگزاری‌های فارس و ایرنا و همچنین سیمای ضد ملی‌ مدعی می شوند، به وکلا اجازه ملاقات با متهم و حتی رویت پرونده داده نمی‌شود و وکلای وابسته به حاکمیت علیرغم تکذیب چند باره خانواده بازداشت شدگان به دروغ خود را وکیل "تعیینی" معرفی‌ می کنند.
دادگاهی که در آن برادر مبارز و روشنفکر جناب آقای ابطحی را مجبور به اعتراف به دروغ بودن ادعای تقلب و دم زدن از شرایط ایده آل زندان می کنند. این در حالیست که کاهش وزن شدید ایشان تنها در مدت ۴۵ روز خود گواه شرایط سختی است که بر ایشان و همفکرانشان می گذرد. دادگاهی که در آن سعید حجاریان رنجور و بیمار را که حتی قادر به تکلم نیست مجبور به اعترافات ساختگی می‌‌کنند و از بیم رسوا شدن حتی اجازه نمیدهند که خود متن دیکته شده توسط بازجویان را قرائت کند. دادگاهی نمایشی که در آن مواضع سیاسی احزاب اصلاح طلب طی‌ دهه اخیر به عنوان جرم مطرح میشود و سوال اینجاست که دستگاه قضایی‌ تا به حل کجا بوده و چه میکرده است؟ ادعا‌های دادستان دقیقا مهر تاییدی است بر این واقعیت که حاکمیت انحصار طلب مدتهاست که به فکر تصفیه حساب با اصلاح طلبان و نمایندگان شجاع مجلس ششم بوده است و اعتراضات به انتخابات را تنها محملی برای انتقام گیری یافته است.
اگر به راستی اینان منطقی چنین قوی دارند چرا این افراد را در سلول انفرادی نگه می دارند؟ چرا یک جلسه توجیهی برای آنها نمی گذارند و از رسانه به اصطلاح ملی پخش نمی کنند تا همگان بر قدرت منطق و استدلالشان احسنت گویند و اعتراضات پایان یابد؟
ملت صلح طلب و بزرگوار ایران! ما بستگان زندانیان سیاسی با شما عهد می بندیم که تا آخر این مسیر دشوار در کنار شما خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد خون شهدایمان توسط یک جریان دروغ گو، بی هویت، مجیز گو و مزور که هیچ پایگاهی چه در میان مردم ایران زمین، چه در بین نخبگان سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و چه در حوزه های علیمه و بین مراجع تقلید ندارد و تنها نقطه اتکاء آن باتوم، اسلحه و زندان است پایمال شود.
همچنین به کودتاچیان هشدار می دهیم دست از فشار بر زندانیان و خانواده های آنان برداشته و حد اقل سعی کنند کمی منافع بلند مدت تر حاکمیت یکدست را در نظر داشته باشند. ما بویژه در مورد وضعیت سلامت جانباز سرافراز اصلاحات، دکتر سعید حجاریان، که در بدترین شرایط روحی و جسمی به سر می برد هشدار می دهیم و مسئولیت حفظ جان و سلامت تمامی عزایزان و جوانان در بند خود را متوجه سران حاکمیت می دانیم. از نظر مردم فهیم ایران، بسیاری از مراجع معظم تقلید و گروههای سیاسی مستقل اعترافات این دادگاه رسوا، بی اعتبار و فاقد هرگونه وجاهت شرعی و قانونی است. ما همچون رهبر جنبش سبز ایران، میرحسین موسوی عزیز، همچنان به دنبال اصلاحات مسالمت آمیز در بستر قانون اساسی و احیای جمهوریت و اسلامیت از دست رفته نظام هستیم. اعتقاد راسخ ما بر این است که ادامه روند کنونی موجب هدم کامل جمهوریت و همچنین اسلامیت نظام است. لذا از تمامی هموطنان عزیز، علمای بزرگوار، مراجع اعظام تقلید و نخبگان سیاسی آزاده در هر حزب و جناح می خواهیم در مقابل این ظلم آشکار و افسار گسیخته در حق مردم مظلوم و فرزندان خدوم این ملت سکوت را جایز نداند و مانع فرو غلطیدن میراث امام راحل و شهدای انقلاب به دامان استبداد و دیکتاتوری به نام اسلام و ارزشها و تهدید استقلال، تمامیت ارضی و منافع ملی توسط جریان حاکم شوند.
«الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل الملائکه ، ان لا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التی ان کنتم توعدون»
با التماس دعا در ماه مبارک رمضان
۴ شهریور ۱۳۸۸

هیچ نظری موجود نیست: