۱۳۸۸ شهریور ۲, دوشنبه

کروبی اولین گزارش از ادعای آزار جنسی بازداشت شدگان را منتشر کرد
همزمان با دیدار کمیته ویژه مجلس ایران برای بررسی وضعیت بازداشت شدگان، سحام نیوز، سایت رسمی حزب اعتماد ملی، گزارش شخصی یکی از بازداشت شدگان را منتشر کرده که در زمان بازداشت مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.
بعد از آن که مهدی کروبی رئیس پیشین مجلس و نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان، مدعی شد به بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات تجاوز جنسی شده است، کمیته ویژه مجلس روز دوشنبه دوم مرداد با آقای کروبی دیدار کردند. در این دیدار علاءالدین بروجردی، کاظم جلالی، قدرت الله علیخانی و مهدی سنایی حضور داشتند.
هنوز گزارشی از این دیدار منتشر نشده است، اما همزمان با این دیدار سایت سحام نیوز وابسته به حزب اعتماد ملی، که آقای کروبی دبیرکل آن است، گزارشی منتشر کرده که در مقدمه آن آقای کروبی می گوید این مطلب را در پاسخ به کسانی منتشر می کند که گفته بودند او مستندی بر اظهارات خود در باره آزار جنسی زندانیان کهریزک ندارد.
در متنی که در وب سایت سحام نیوز منتشر شده، یکی از بازداشت شده ها با شرح مختصری درباره وضعیت نامناسب خود بعد از آزار و اذیت جنسی و آزادی از زندان می گوید: "حاج آقای کروبی پس از اظهارات من روزهای فراوانی را با من نشست و برخاست و تجربه زندگی کنار ایشان بود که بعد از مدتی توانستم غرور له شده و شخصیت تکیده خود را بازیابم."
این شخص توضیح می دهد که بعد از گفتگو با آقای کروبی به این نتیجه رسیده که "اگر کسی با دست و پای بسته و بدون این که از خود قدرتی داشته باشد مورد تجاوز قرار بگیرد نه تنها گناهی نکرده بلکه مظلوم نیز واقع شده است."
او می گوید بعد از مدتی توانسته با خود کنار بیاید و فکر خودکشی را از سر به در کند.
عمده متن منتشر شده به دیدارهایی اختصاص دارد که این شخص، که نام او ذکر نشده، بعد از بهبود وضعیت روحی با نماینده قربانعلی دری نجف آبادی دادستان وقت کل کشور و یک گروه سه نفره دیگر از قوه قضائیه داشته است.
آنطور که در این متن آمده این شخص یک ماه پیش در روز چهارشنبه دوم مرداد با آقای محمدی نماینده دادستان کل کشور و چهار روز پیش در روز پنج شنبه ۲۹ مرداد نیز با یک گروه سه نفره از "منبع دیگری از قوه قضائیه" دیدار کرده است.
این شخص توضیح می دهد که آقای محمدی، نماینده دادستان کل کشور، "بعد از صحبت با من و دیدن وضعیت تاسف بارم بسیار با ملاطفت با من صحبت کردند و یکسره با شرح های من اظهار تاسف می کرند و می گفتند وای بر ما."
بیشتر پرسش های نماینده دادستان کل کشور آنطور که در این نامه آمده "در جهتی بود که به شناسایی محل زندانی من و اشخاص ضارب من مربوط می شد و به جاهایی هم رسیدیم و ایشان چند جا را حدس زدند."
سه مامور قوه قضائیه سعی داشتند با تخریب شخصیت اینجانب موضوع را به سمتی سوق دهند که من از آقای کروبی پول گرفتم یا کروبی تطمیعم کرده تا این ادعا را بکنم.
فردی که میگوید در زندان به او تجاوز شده
بخش زیادی از ادامه این نوشته به داستان گروه سه نفری قوه قضائیه اختصاص دارد که یکی از آنها را قاضی مقدمی از دوستان سعید مرتضوی دادستان تهران معرفی می کند و در آن توضیح می دهد که آنها روز پنج شنبه ۲۹ مرداد به دفتر آقای کروبی آمدند و "پس از آن برگه بازجویی جلویم گذاشتند. نمی دانم من متهم بودم یا شاکی. قاضی مقدمی و دو نفر دیگر مشغول بازجویی از من شدند."
این بازداشتی می گوید به درخواست آنها شرح ماوقع را نوشته و بعد از آن این سه نفر پرسش هایی زیادی در باره نحوه آشنایی با کروبی و این که چگونه با حزب اعتماد ملی تماس گرفته، مطرح کرده اند.
پرسش هایی نظیر این که "کروبی را از کجا می شناسم؟ از کجا به ایشان اعتماد کردم؟ .... چرا حاضر شدم کروبی از من فیلم بگیرد؟.. هدف کروبی از آگاه کردن آقای گرامی مقدم و آقای داوری چه بود؟ .... چه ساعتی به حزب زنگ زدم، به چه شماره ای زنگ زدم....."
این بازداشتی می گوید که "هزار چرای دیگر بی ربط به قضیه تجاوز" در این گفتگوی سه ساعته مطرح شده و پس از آن این سه نفر گفته اند "ما نمی دانیم تو راست می گویی یا نه. تو ادعای سنگینی می کنی. کل نظام مقدس را زیر سئوال بردی ما از کجا بدانیم که تو را تطمیع نکرده اند؟"
این فرد معقتد است که این سه عضو قوه قضائیه سعی داشته اند که "با تخریب شخصیت اینجانب موضوع را به سمتی سوق دهند که من از آقای کروبی پول گرفتم یا کروبی تطمیعم کرده تا این ادعا را بکنم."
در پی این پرسش ها این سه نفر وقتی با اعتراض فرد بازداشتی مواجه می شوند سئوالاتی دیگری نظیر این که " دخول تا کجا بوده و آیا شخص ارضا شده یا نه" مطرح کرده اند "که این سئوالات بیش از پیش باعث تخریب روح و روان من شد."
بعد از این گفتگوها، فرد بازداشتی به پزشکی قانونی برده شده تا معاینه شود و آنجا نیز بعد از معاینه به وسیله پزشک از سوی یکی از ماموران قوه قضائیه تهدید شده که "می دانی اگر نتوانی ثابت کنی چه بلایی سرت می آورند؟"
این بازداشتی در اعتراض به نحوه برخورد ماموران قوه قضائیه می گوید:"زندان بودم، چشمان و دستهایم بسته بودند؛ به حد مرگ مرا زدند و بدتر از همه کاری با من کردند که نزد تمام بی دینان و بت پرستان مذموم است و من تنها جرات این را داشتم که آقای کروبی را از این موضوع مطلع کنم."
این شخص می گوید که شکایتی از کسی ندارد زیرا همیشه در ایران گناه به گردن افراد دون پایه انداخته می شود و با مسبب اصلی برخورد نمی شود.

هیچ نظری موجود نیست: