۱۳۸۸ شهریور ۲, دوشنبه

بيانيه خانواده زندانيان سياسي در واکنش به پخش چهارمین اپیذود از سلسله نمایش های عوامل کودتا

عجز سناريونويسان مخملي در پايان بخشيدن به تخيلات بيمارگونه شان مشهود است
در پی برگزاری چهارمین اپيزود از سلسله نمایش های بازوهای قضائی عوامل کودتا، خانواده های اسرای در بند، با صدور بیانیه ای استفاده از وكلاي تسخيري براي زندانيان سياسي بويژه چهره هاي شاخص سياسي را نشانگر عجز سناريونويسان مخملي در پايان بخشيدن به قصه موهوم و تخيلات بيمارگونه شان دانسته و با محکوم کردن آن از مسئولین خواستند به این نمایش ها پایان داده و هزینه های بیشتری را به کشور تحمبل نکنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نورور، متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:
بسم الله الله الرحمن الرحيم«شهر رمضان الذي انزل فيه القران»ماه مبارك رمضان، ماه بركت و رحمت در حالي از راه رسيده است كه هنوز فرزندان زندانيان سياسي چشم به راه پدر و مادرانشان هستند تا جاي خاليشان در كانون گرم خانواده و بر سر سفره هاي افطار و سحر پر شود .و حضور آنان موجب آرامش و قرار يافتن خانواده نا آرام و مضطربشان شود.
ماه مبارك رمضان، ماه خودسازي و طهارت روح و زلالي دل ها فرا رسيد در حالي كه خواسته هاي شيطاني و هواهاي نفساني قدرتمداران كينه توز همچنان مانع از رهايي بهترين فرزندان اين سرزمين پاك از زندان جور و سلول هاي انفرادي است به نحوي كه حتي پرداخت وثيقه هاي سنگين، هنوز خانواده ها پشت ديوارهاي اوين چشم انتظار آزادي عزيزانشان هستند.
تحمل دوري و حبس عزيزان در سلول هاي انفرادي و در خلأ كامل اطلاعاتي كه خود مصداق بزرگ ترين شكنجه است، از يك سو و دريافت اخبار نگران كننده مبني بر فشار فراوان بر روي آنان براي پذيرش و بيان آن چه بدان اعتقاد ندارند خصوصا فشار بر زنان براي اعتراف به روابط غيراخلاقي از سوي ديگر، تاب و توان خانواده ها را از بين برده است و خشم آنان را برانگيخته است و در اين ميان ممانعت از ملاقات خانواده ها و ارتباط وكلاي رسمي با زندانيان سياسي و بويژه چهره هاي شاخص سياسي، نگراني ها را بابت استفاده از وكلاي تسخيري توسط مراجع قضايي كه امروز متأسفانه سردمدار بي قانوني در كشور هستند، دوچندان كرده است.
در چنين شرايطي ما خانواده زندانيان سياسي فرياد اعتراضمان را نسبت به استمرار اين روند غيرقانوني بلند كرده پيش از همه مراجع بزرگوار و انديشمندان آزاده و نيز رئيس قوه قضائيه كه مسئول مستقيم همه اين بي قانوني ها به نام اسلام و دين است، مخاطب قرار مي دهيم و تأكيد مي كنيم:
- هر روز ادامه اين بازداشت هاي غيرقانوني و اعمال فشارهاي فيزيكي هزينه هاي گزافي براي نظام دارد كه متأسفانه با بي تدبيري هاي مسئولين در پايان بخشيدن به آن همه از آن نصيب خواهند برد.
- دخالت در حوزه خصوصي زندانيان سياسي و خانواده هايشان و تلاش براي كشف و افشاي اسرار آن ها از طريق گذاشتن شنود و يا تجسس در اسرارشان با بازجويي هاي غيرقانوني، طبق فرمان هشت ماده اي امام حتي برای كشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگ باشد، خود جرم و گناه است و مرتكب آن مجرم و مستحق تعزير شرعي است.
- عدم امكان ارتباط زندانيان سياسي با وكلاي رسمي شان و عدم دسترسي به آنان براي امضاي فرم وكالت تضييع مسلم حقوق اوليه آنان و قابل پيگيري قانوني است .
- استفاده از وكلاي تسخيري براي زندانيان سياسي بويژه چهره هاي شاخص سياسي بدون هماهنگي و اجازه خانواده ها نشانگر عجز سناريونويسان مخملي در پايان بخشيدن به قصه موهوم و تخيلات بيمارگونه شان بوده و اين اقدام غيرانساني پيشاپيش محكوم است.
- همچنان تأكيد داريم حضور وكلاي محترم بدون هيچ گونه ملاقاتي با موكلينشان و نيز هيچ گونه اطلاع از مفاد پرونده و جريان دادرسي در دادگاه هاي فرمايشي ضرورتي ندارد و چه بسا مهر تأييدي بر روند غيرقانوني رسيدگي به پرونده هاي موكلينشان كه حتي تا روز دادگاه از حضور يا عدم حضورشان آگاهي ندارند، خواهد بود.
به اميد پيروزي جبهه حق جمعي از خانواده هاي زندانيان سياسي2/6/1388

هیچ نظری موجود نیست: