۱۳۸۸ شهریور ۲, دوشنبه

پاسخ به دروغهای یک رئیس دانشگاه

نوشته‌های شاهد عینی ضرب و شتم 25 خرداد دانشگاه شیراز
این یادداشت را یکی از خوانندگان «موج سبز آزادی» که خود را «شاهد عینی ضرب و شتم 25 خرداد دانشگاه شیراز» معرفی کرده، برایمان فرستاده است.
امروز مطلبی در تابناک خواندم با عنوان: " نا گفته های رییس دانشگاه شیراز از استعفایش"
شنیدن دروغ در جامعه ما امری عادی است . مثلا نموداری وجود دارد که تورم را 12 درصد نشان می دهد. بیکاری به زیر 10 درصد میرسد. هاله نور اطراف یکی را می گیرد . راه آهن شیراز اصفهان افتتاح شد و هزاران دروغ دیگر از این دست. کسی هم نیست بگوید چرا و اگر یکی دو نفر بیایند حقیقت را بگویند بلایی سرشان می آورند که آدم از گفتنش خجالت می کشد.
امروز عیار هر شخص به میزان دروغگوییش است و هر که دروغش بیش عزتش در نظر رییس بیشتر.
ماجرا از این قرار است که مطالبی در خبرگزاری ها در مورد استعفای رییس دانشگاه شیراز از زبان این عامل کودتا خواندم که بی اختیار مرا به یاد ارباب دروغ گویش انداخت.این مطلبی که مینویسم واقعیت هايی در این مورد است
خبر این بود:
رئیس دانشگاه شیراز که همزمان با حوادث پس از انتخابات و لغو امتحانات این دانشگاه از سمت خود استعفا کرده بود دلیل استعفای خود را پس از دو ماه اعلام کرد. محمد هادی صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قصد داشتم پس از پذیرفته شدن استعفا از سوی وزیر علوم دلایل این استعفا را اعلام کنم که با توجه به درخواست اساتید و دانشجویان معترض از این تصمیم منصرف شده و استعفای خود را پس گرفتم. رئیس دانشگاه شیراز درباره دلیل استعفای خود تاکید کرد: من در اعتراض به نحوه مدیریت و عملکرد مسئولان استان در جریان حوادث پس از انتخابات و درگیر کردن دانشگاه در این جریانها از سمت خود استعفا داده بودم. صادقی درباره خسارت وارده به دانشگاه شیراز در حوادث پس از انتخابات نیز به مهر گفت: بیش از دو میلیارد ریال خسارت به دانشگاه وارد شده که بدون مساعدت و همراهی مسئولان توانایی بازسازی و مرمت کامل دانشگاه را نداریم. وی گفت: در حد توان و ظرفیت دانشگاه کار بازسازی و مرمت خرابیهای اغتشاشات پس از انتخابات را انجام دادیم اما برای بازسازی و جبران کامل خرابی ها نیاز به اعتباری در حدود دو میلیارد ریال داریم که تحقق چنین امری بدون کمک و همراهی وزارت علوم و دولت امکانپذیر نیست. صادقی پیشرفت مرمت دانشگاه را کمتر از 50 درصد برآورد کرد و افزود: در این زمینه تا کنون هیچ گونه بودجه و یا وامی را دریافت نکرده ایم. در نتیجه با تکیه بر همان ظرفیتهای موجود تا حدودی کار بازسازی ساختمانها و تاسیسات دانشگاه را پیش بردیم.
جواب من هم به این صورت است که:
ماجرای شب 25 خرداد اینگونه بود که از ظهر مطالب و کاغذ پاره هایی در دانشگاه پخش شد که رییس دانشگاه تضمین امنیت دانشگاه را به عهده گرفته بود و گفته بود هیچ خطری دانشجویان را تهدید نمی کند. اما غروب همان روز با یورش نیروهای لباس شخصی و گارد ویژه به داخل پردیس دانشگاه و ضرب و شتم و دستگیری خیل زیادی از دانشجویان بلندگوهای دانشگاه اعلام کردند که رییس دانشگاه استعفا کرده و دانشگاه تا اطلاع ثانوی( حد اقل 10 روز) تعطیل است. و تا فردا صبح فرصت تخلیه خوابگاهها را دادند، صبح فردا مشخص شد محمد هادی صادقی همان شب پس از انجام موفقیت آمیز ماموریتش استعفایش را پس گرفته است. چند نکته در درروغ پردازی های این شخص هست که به آنها اشاره می کنم:
تمام دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه جز عده معدودی از محمد هادی صادقی متنفر هستند و کسی به ایشان درخواست پس گرفتن استعفا را نداد. استعفای محمد هادی صادقی تنها یک دلیل داشت و آن اینکه دانشگاه به شدت شلوغ بود و می خواست جو را آرام کند و اصلا ماموران امنیتی با موافقت ایشان وارد دانشگاه شدند. خسارتهای وارده به دانشگاه در طی سه روز تجمع از 23 خرداد تا 25 خرداد به این شرح بود شکسته شدن حدود 20 چراغ روشنایی شکسته شدن شیشه های آلونک نگهبانان تخریب ایستگاه اتوبوس خارج از دانشگاه قطع سیم دوربین مدار بسته داخل دانشگاه له شدن گلهای بولوار ورودی دانشگاه به طول 10 متر پاره شدن عکس رهبر البته با تدابیر ریاست جمهور تورم آنقدر بالا هست که این رقم دو ملیارد ریال شود. همه این خسارت ها تا ظهر فردا جبران شد و معلوم نیست قصد محمد هادی صادقی از تامین اعتبار چیست
شاید هم بهتر است این پول را از آنهایی بگیرد که با تیر ساچمه ای به طرف دانشجویان شلیک کردند یا از آنهایی که باتوم برقی داشتند و بدن دانشجویان را کبود کردند و یا از آنها که گاز اشک آور به سمت دانشجویان می انداختند و یا از موتور سوارانی که با موتور روی جمعیت آمدند و همه را له کردند این پول را بگیرد.
شاهد عینی ضرب و شتم 25 خرداد دانشگاه شیراز

هیچ نظری موجود نیست: