۱۳۸۸ شهریور ۱, یکشنبه


جنتی: رفسنجانی می خواست از احمدی نژاد انتقام بگیرد!!!

این اولین انتقاد علنی آقای جنتی از آقای احمدی نژاد طی چهار سال اخیر است
احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در خطبه های نماز جمعه تهران از اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت و محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، انتقاد کرد.
آقای جنتی بدون نام بردن از آقای هاشمی رفسنجانی، صراحتا به وی بخاطر آنچه تلاش برای انتقام گیری خواند، حمله کرد.
چهار سال پیش آقای هاشمی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری بود ولی در دور دوم رای گیری با اختلاف هفت میلیون رای ناباورانه به آقای احمدی نژاد باخت.
در جریان مناظره های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز آقای احمدی نژاد در تلویزیون ملی ایران گفت که رقیب اصلی او، اکبر هاشمی رفسنجانی است، نه میرحسین موسوی یا مهدی کروبی.
بسیاری از محافظه کاران از سخنان آقای هاشمی در نماز جمعه بیست و ششم تیرماه درباره به خطر افتادن مشروعیت حکومت جمهوری اسلامی و درخواست برای آزادی زندانیان سیاسی و دلجویی از خانواده آنها برآشفته اند.
دبیر شورای نگهبان نیز ناخشنودی خود از این حرفها را پنهان نکرد. او حتی یک گام فراتر رفت و همنوا با آقای احمدی نژاد، آقای هاشمی را مسئول ناآرامی های بعد از انتخابات معرفی کرد.
خبرگزاری فارس از قول او نقل کرده است: "این توطئه‌ها از همان چهار سال قبل وقتی که برخی در رقابت شکست خوردند، شروع شد چراکه آنها نتوانستند یک فرد جوان مثل آقای احمدی نژاد را تحمل کنند و اختلاف هفت میلیونی را ببینند و این بود که از همان وقت این موضوع در فکرشان بود که انتقام بگیرند و نگذارند این اتفاق دوباره تکرار شود."
آقای جنتی سپس ابراز نگرانی اصلاح طلبان پیش از رای گیری بیست و دوم خرداد درباره احتمال تقلب را نوعی دسیسه خواند.
او گفت: "یکی از اشخاص نیز در هنگام رای دادن وقتی رای خود را به صندوق انداخت به مردم گفت که به چه کسی رای داده است و ادامه داد امیدوارم در انتخابات تقلب نشود و اگر تقلب صورت نگیرد فلان کاندیدا رئیس‌جمهور خواهد شد وگرنه مردم باید به خیابان‌ها بیایند و اعتراض کنند."
این توطئه‌ها از همان چهار سال قبل وقتی که برخی در رقابت شکست خوردند، شروع شد
احمد جنتی
هرچند دبیر شورای نگهبان از کسی نام نبرد، ولی بعد از انتخابات فیلمی ویدئویی از صحنه بعد از رای دادن عفت مرعشی، همسر آقای هاشمی، منتشر شد که توصیه می کرد در صورت تقلب، مردم به خیابانها بریزند.
آقای جنتی سپس حملات شفاهی خود را متوجه آقای موسوی و کروبی کرد که معترضان را به شرکت در مراسم سوگواری چهلم قربانیان خشونتهای بعد از انتخابات در روز پنجشنبه کرده بودند.
او گفت: "شما مردم را به این راه کشاندید و امروز بر سر مزار کشته‌شدگان می‌روید و فاتحه می‌خوانید شما باید از آنها عذرخواهی کنید و بگویید شما باعث کشته شدن آنها شدید و مسئولیت گناه آنها را بر عهده بگیرید."
انتقاد از عزل و نصبها
آقای جنتی در ادامه خطبه های نماز جمعه ضمن تأکید بر ادامه حمایت خود از محمود احمدی نژاد، از او به دلیل انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول و همچنین عزل وزیر اطلاعات انتقاد کرد.
او با اشاره به عزل و نصب هایی که اخیرا توسط آقای احمدی نژاد صورت گرفته است گفت: "بعضی از این عزل و نصب ها درست نبود و داد همه را در آورد".
این روحانی محافظه کار گفت: "چرا باید کسی را به عنوان یکی از پست های مهم دولت قرار دهیم که بین مردم محبوبیت ندارد و مراجع نیز نسبت به او اعتراض دارند".
اشاره آقای جنتی به انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهوری است که از جمله با مخالفت تند آیت الله مکارم شیرازی روبرو شد و سرانجام در پی علنی شدن دستور آیت الله خامنه ای بر عزل او، از سمت خود کناره گیری کرد.
آقای جنتی خطاب به آقای احمدی نژاد گفت: "شاید شما به چنین فردی از نظر اعتقادی ایمان کامل داشته باشید، اما این دلیل نمی شود که حتما به او پست کلیدی بدهید".
بعضی از این عزل و نصب ها درست نبود و داد همه را در آورد
احمد جنتی
این اولین انتقاد علنی آقای دبیر محافظه کار شورای نگهبان از محمود احمدی نژاد طی چهار سال ریاست جمهوری اوست. آقای جنتی همواره از یاوران سرسخت آقای احمدی نژاد محسوب می شد تا آنجا که سایر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، این جانبداری وی را آفتی برای سلامت رای گیری توصیف کرده بودند.
آقای احمدی نژاد پس از پذیرش استعفای آقای رحیم مشایی از سمت معاون اولی، او را به عنوان رئیس دفتر خود منصوب کرد.
آقای جنتی در نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به عزل غلامحسین محسنی اژه ای از وزارت اطلاعات گفته است: "اینکه یکی از وزرای متعهد و روحانی و با سابقه خوب را در فاصله چند روز مانده به پایان دولت برکنار کنیم، قابل دفاع نیست".
آقای اژه ای در چهارم مرداد بدون ارائه دلیلی روشن برکنار شد. دولت گزارشهای مربوط به اعتراض وی به انتصاب آقای مشایی را رد کرده است. آن دسته از حامیان اصولگرای آقای احمدی نژاد که به عزل آقای اژه ای اعتراض دارند، می گویند بهتر بود رییس جمهوری ده روز دیگر صبر می کرد تا دوره نخست ریاستش به پایان می رسید.
دبیر شورای نگهبان پس از مطرح کردن انتقادهایش تأکید کرده است: "با این وجود همه نقاط قوت (آقای احمدی نژاد) باقی است. خطاب به مردم، مسئولان، موافقان و مخالفان می گویم که به هر حال قدرت حکومت کشور در دست رئیس جمهور است و همه باید به او کمک کنیم".
او به نمایندگان مجلس توصیه کرد "با حفظ اختیار خود در رأی دادن به وزرا، بهتر است همکاری و هماهنگی خوبی با دولت داشته باشند".

۱ نظر:

اصفهانی سبز گفت...

به نام خدا سلام
واقعا خسته نباشید به امید پیروزی. در ضمن من شما را لینک کردم.
سرافراز باشی. یاحق
یک اصفهانی